Wat is er mooier dan een zwarte hemel met sterren. Dat kan nu ook in als Internet pagina.
<HTML>
<style type=”text/css”>
body {
background: #000000;
}
canvas {
display: block;
}
</style>
<BODY>
<br>
<br>
<canvas id=”myCanvas” width=”1000″ height=”800″>
</canvas>
<SCRIPT>
var TekenOppervlak = document.getElementById(“myCanvas”);
var TekenVlak = TekenOppervlak.getContext(“2d”);
TekenVlak.fillStyle = ‘white’;
TekenVlak.strokeStyle = ‘white’;
var PI = Math.PI;
var P = 0;<!– Aantal baanpunten –>
var M = 0;<!– Loop counter –>
var X = 1;<!– Begin punt –>
var Y = 0;
R = 1;
var A = R * Math.cos(2 * PI / 3);
var B = R * Math.sin(2 * PI / 3);
var C = Math.round(Math.random() * 4 + 1);
var Zx = 50;<!– Zoom factor –>
var Zy = 50;<!– Zoom factor –>
var Xmid = 400;
var Ymid = 300;
var Titel = “Sterren Hemel”;
var Bodem = “\u00A9 H.L. Muller 2016”;
TekenVlak.font = “16pt sans-serif”;
TekenVlak.fillText(Titel,20,20);
K = 1
while (K < 15001 ){
I = Math.round(Math.random() * 5 + 1);
if (I == 1){
Z = X;<!– Rotatie 1 –>
X = A * X – B * Y;
Y = B * Z + A * Y;
}
if (I == 2){
Z = X;<!– Rotatie 2 –>
X = X / 2 + Y;
Y = -1* Z – Y / 2;
}
if (I == 3){
Z = X;<!– Rotatie 3 –>
X = Y / 2;
Y = Z + Y;
}
if (I == 4){
Z = X;<!– Rotatie 4 –>
X = Y / 2;
Y = Z – Y;
}
if (I == 5){
Z = X;<!– Rotatie 5 –>
X = (X * X – Y * Y + C + 1) / C;
Y = 2 * Z * Y / C;
}
if (I == 6){
Z = X;<!– Rotatie 6 –>
X = (X * X + Y * Y + C + 1) / C;
Y = 2 * Z * Y / C;
}
X1rel = Xmid + (X * Zx);
Y1rel = Ymid – (Y * Zy);
TekenVlak.fillRect(X1rel, Y1rel,1,1);
TekenVlak.stroke();
K++;
}
TekenVlak.font = “8pt sans-serif”;
TekenVlak.fillText(Bodem,20,600);
TekenVlak.stroke();
</SCRIPT>
<br>
</BODY>
</HTML>